Julmusik.

Jag ber om ursäkt för icke-uppdaterandet den senaste tiden. Lovar att jag ska försöka bli bättre på det planet.

I alla fall.

De senaste två dagarna har det konstant snöat stora, söta och vita snöflingor ner på marken. Det har varit så underbart att jag har viljat kasta mig ut igenom ett fönster, ungefär.
     Det kommer bara mer och mer julstämning, folk börjar till och med tända sina adventsljusstakar och ställa dem i fönstrena. Så länge det är jul kommer den här snön fortfarande att ge mig den där hoppautigenomfönstret-känslan.
     Men efter jul, efter nyår. Då julpyntet är borta och skolan börjat igen. Då ger snön mig känslan av att bygga världens största hårtork och blåsa med varm luft över hela Sverige så att snön försvinner. Antingen det, eller att försvinna själv.
     Sen har vi ju det här med julmusik, kanske det sämsta med julen, om man väljer att tala om de mest uttjatade jullåtarna. Därför hade jag tänkt att rent utsagt muntra upp våran känsla för julmusik med ett par helt okej jullåtar.


Merry Christmas Everybody - Slade


Happy Xmas (War is Over) - John Lennon

Spår;
Lämnat av: Bi.

Jag letade just efter julmusik till Nobelfesten som skolan ska ordna. <:

2010-11-25 @ 11:54:36



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback