Go astray.

Just nu är jag någonstans i Skåne. Eller i en bil på väg till Skåne. Eller i en bil som virrar runt efter en parkeringsplats i Malmö?
Jag gillar i alla fall tanken. Jag gillar i alla fall Skåne. Jag gillar i alla fall inte Eksjö. Jag lär i alla fall stå ut.

Jag kan stå ut med att bo i Eksjö så länge jag har mitt rum. Där kan jag isolera mig. Kan ibland märka att mina föräldrar inte riktgit gillar det. De kanske inte förstår? På mitt rum kan jag sitta, titta oändliga gånger på min Arkvägg. Lyssna på musik. Prata med mina riktiga vänner via datorn, för de är ju inte där, i Eksjö. Jag önskar att jag kunde få uppleva det någon gång, att bo i samma stad som en riktig vän. Att kunna träffas spontant. 


Kanske någon gång i framtiden. När jag är vuxen. Och kanske bor i Malmö? Eller någon annanstans?

[Tidsinställt inlägg.]

Spår;
Lämnat av: Ellie

Åh, började tänka på Anderslöv. Det var ett sådant ställe jag hatade, jag gick i högstadiet där och var tvungen att åka dit varje dag. Jobbigt ställe. Bönder överallt, inte många som mig. Hatar fortfarande det stället, fy. Hoppas du kommer ifrån Eksjö snart, om du inte trivs där. Man ska inte behöva vara någonstans man inte vill vara.

2011-04-23 @ 18:18:59
URL: http://lilljesus.blogg.se/



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback