Det där, att vara orolig.

Upptäckte igår att min kamera havererat. Den jag har med mig på turnén för att bevara alla minnen på något logiskt sätt. Inte bara som någon slags röra i huvudet.

Så idag var jag och min pappa tvugna att åka in till någon kameraaffär. Det kändes så pinsamt att förklara att jag hade haft sönder den. Verkligen. Jag kände mig så misslyckad. I alla fall så skulle den gå att laga, dock skulle det bli ganska dyrt. Kamerahuset var trasigt men de hade begagnade kamerahus i affären. Ett Nikon D60-hus fanns för samma pris som att laga den gamla D40:n. 

Det blev ett D60-hus. En uppgradering egentligen. Turnén är räddad. Men jag har ändå dåligt samvete.

Förövrigt så funderar jag fortfarande på det där med att färga topparna. (Om ni inte hänger med, tryck här.) Men för mig är det egentligen inte bara att köpa lite färg och bara göra det.

Först och främst så måste jag ha hjälp av någon. Har tänkt ut en lovlig kandidat. Den vet bara inte om det än. Om det nu ens ska bli av. Jag ska träffa denne människa ikväll. Känner att jag borde ha bestämt mig tills dess. Förvarning.

För det andra så måste jag ha tillåtelse. Och det vet jag inte ens om jag har. Får mest som svar att det är fult. Och att jag inte borde. Och att det är dumt för det är så fint att vara naturlig. (Visst är det fint att se naturlig ut, men att färga topparna betyder ju inte att man lönnmördar sin vanliga hårfärg så att den aldrig mer kommer tillbaka. Vad jag har förstått så bleknar färgglad hårfärg otroligt snabbt ur håret.)

Och om jag nu bara får det som respons så känner jag att jag inte vågar. För även om jag färgar håret då och är jättenöjd med det själv och tycker att det är fint så vet jag att mina föräldrar bara kommer hata det. Det skulle inte kännas värt.

Spår;
Lämnat av: Aino

Tur att du fixade med kameran :) och jag fattar känslan, kände mig sådär dum när jag slarvade bort min plånbok... Fast båda egentligen kan hända vemsomhelst.



Och jag tycker du ska färga topparna :D (såklart) Du är ju så ljushårig att du knappt lär behöva bleka det ens, och som du säger försvinner ju färgen snabbt ifall du ångrar dig.

2011-07-06 @ 15:52:02
URL: http://genomdimmorna.blogg.se/
Lämnat av: Emma

Tycker också du ska färga om du vill det. Kommer bli skitsnyggt. Och för att få veta hur det är måste man ju testa. Eller hur?

2011-07-06 @ 21:34:32
URL: http://www.arkark.devote.se
Lämnat av: alice

färga det! jag tror att det är såhär: den starka färgen går ur snabbt, men det tar rätt lång tid innan den fula, bleka färgen försvinner. förstår du? att om du färgar skarpt blått så är det bara så i en-två tvättar, men det kommer fortfarande synas svag blåfärg rätt många tvättar efteråt. typ.

men färga! jag är 100% peppad.

2011-07-07 @ 00:04:17
URL: http://undertheaprilskies.blogg.se/
Lämnat av: Maria

Föräldrar brukar klaga högljutt först, sedan vänjer de sig och sen tycker de att det är fint.

De har en tendens till det iallafall.

2011-07-07 @ 00:40:52
URL: http://djmyrstack.blogg.se/
Lämnat av: kajsa

Det går ju faktiskt ur, både för din och föräldrars skull. Min mamma brydde sig inte så mkt om mina färgeriexperiment, det var mer när jag kom hem med rakade sidor som hon fick ett litet utbrott.



Och det är jättefint med naturlighet, men samtidigt så är det ju ganska kul att leka lite också. Det där fina du har under försvinner ju inte för att du kladdar på lite färg.

2011-07-07 @ 13:13:13
URL: http://anniehallova.wordpress.com
Lämnat av: Katarina

Det är väl klart att du ska prova. Min oro som mamma är mer att du gör en förändring som tar jättelång tid att ändra på och du själv ånrar dig. Sånt är läskigt och något jag gjorde när jag var i din ålder. Pappa vänjer sig. Jag tror det ommer att bli piffigt (Martängens ordval). Hoppas bara att färgen hinner komma.

2011-07-07 @ 22:00:52
Lämnat av: Ellie

Världen lär ju inte gå under för att du testar att färga håret. Tro mig, jag vet.

2011-07-10 @ 00:50:08
URL: http://lilljesus.blogg.se/



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback