Sövde amfiteater.


Tänk dig en stor grop mitt i en håla i Skåne.


Där spenderade jag gårdagen.

Köandet var otroligt mysigt. De som arbetade med arrangemanget var otroligt snälla och bjöd på kaffe och mackor. De ordnade ett lugnt insläpp dessutom. Ingenting egentligen att klaga på.

Dagen gick långsamt men ändå är den en total minneslucka. Till slut satt vi inne vid scenen. Det var nog då det började. Jag mådde inte bra. Psykiskt. Det har aldrig kännts så fel att se The Ark. Aldrig någonsin. Men jag ville bara skrika och springa därifrån. Det syntes dock på mig.


Tiden innan konserten var oumbärlig. För jag längtade ändå till konserten. Trodde att allt bara skulle släppa. Och det gjorde det när jag hörde introt för första gången. När det började köras en andra gång blev jag dock lite tveksam. 

Bandet kom ut på scen efter det andra introt. Alla var så fina. Allt var som vanligt. Sådär bra och Arkigt. Det var inget tryck, så jag kunde andas. Spelningen var otroligt bra. Fina låtar. [Deliver, Echo Chamber och Radical. Vad ska man säga?] Olas mellansnack var de bästa jag varit med om.


Men Sara och Emma var inte där. Jag hade ont i magen av allt möjligt. Komplicerade bråk, allmän prestationsångest och bara saknad.

Dock hade jag ju min mamma. Och någonstans i en bil min pappa som mest åkt med för att han är den enda som kan sätta upp tält. Eloge till dem. Och till alla andra fina människor. För de finns verkligen.


Men jag klarar inte av alla bråk. Jag klarar inte av alla långa utläggningar om allt som hänt under konserten efteråt när alla ska samlas i en ring och vara eniga, även fast saker inte alls är bra. Alls. Men man ska alltid vara. Man ska vara något. 

Jag har gått på alla konserter för att slippa det. Innan har allt bara handlat om frihet. Som om det har varit huvudtemat. Men allt har blivit så konstigt den senaste tiden. Vi ska alla vara något. Vi ska lyckas. Folk tävlar. Och det här är min uppfattning, din kanske är en annan, borde jag be om ursäkt då? För att jag inte är, eller jo, men i alla fall inte på det sättet som ni vill?

Det är The Ark vi följer. The Ark står för frihet. Det där skuttet man tar när man går ensam på gatan, ni vet.


Spår;
Lämnat av: Emma

DELIVER? RADICAL? ECHO? Jag som hade accepterat att jag inte kunde gå på den spelningen. Tror jag ångrade mig lite nu.

Så ledsen att du kände så som du gjorde. Men glad att spelningen var bra. Känner dock igen mig en del i det du skriver. Att det känns rätt konstigt. Prestationsångesten.

2011-07-14 @ 14:50:31
URL: http://www.arkark.devote.se
Lämnat av: Katarina

Emma,du var saknad men du var där med oss ändå. För mig är Arken frihet och skuttet på gatan. Ögonblicken då vi tillsammans håller händerna och sjunger (skriker) "together, forever...." Det känns bara äkta, och viktigt och alldeles underbart.

2011-07-14 @ 18:32:19
Lämnat av: Leia

Fina bilder!

Skönt att du kom över känslan tillslut, ångest förstör så otroligt mycket så otroligt lätt :/

Hade varit kul att vara där och rocka med er!

Kram

2011-07-14 @ 21:40:21
URL: http://leiaaz.blogspot.com/
Lämnat av: sandra

hatar att allt som har med ark att göra nu för tiden bara är prestationsångest prestationsångest prestationsångest och alla ska vara så himla bra fans och alla ska vara deras bästisar och alla ska vara någon och alla ska gå på trettio konserter per turné. ark ska ju vara det där skuttet man tar när man går ensam på gatan, som du så bra beskrev det, men det har ju bara blivit krav och måsten och borden.

2011-07-14 @ 22:48:50
URL: http://ofthenight.blogg.se/
Lämnat av: lisette A

SV: Tack fina du! :)

2011-07-14 @ 23:00:23
URL: http://lisetteskriver.blogspot.com/
Lämnat av: Maria

Det är den sidan vi alla låtsas om att den inte finns, trots att den sakta äter upp oss inifrån.

2011-07-15 @ 15:49:36
URL: http://djmyrstack.blogg.se/
Lämnat av: Grynet

Jag gillar din blogg, du skriver bra!

Jag håller med om vad du skriver och har känt det där också. Den senaste tiden har det inte varit enbart lycka och frihet när det handlat om Ark. Det är så många krav och kritierier man måste nå upp till för att vara äkta. Skulle vara skönt om alla kunde släppa allt det där och komma ihåg varför vi är på den här avslutningsturnén istället.

2011-07-17 @ 23:50:03
URL: http://grynigt.blogg.se/
Lämnat av: johannakalle'

Gud vad fina bilder.

Och nu vill jag bara åka någonstans och kolla på dem.

Var som.

Måste seriöst åka till helsingborg o kolla, vart var det du såg dem i skåne? ;)

2011-07-18 @ 11:45:38
URL: http://puffiepoff.blogspot.com



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback