Siesta.

(Tack för alla fina kommetarer om min novell.)

Jag är förmodligen i nuläget den enda människan på hela detta runda jordklot som inte peppar inför Siesta. Jag ska ju förvisso dit och allt. För att se The Ark, svårt att undgå, eller hur?

För det första så är jag så himla otroligt trött att min mamma i fredags nästan blev lite orolig över att jag fått narkolepsi (Läs: detta var förstås väldigt oseriöst, men ändå lite läskigt i 0,00005 sekunder). Jag somnar hela tiden. Somnade i korridoren i skolan förra veckan. Är fortfarande trött. Kommer säkert somna på Siesta också. 

För det andra så är det ärligt talat den första riktiga festival jag ska på. Jag är väl egentligen inte så intresserad av festivaler. Och jag vet inte så mycket om dem, är därför orolig över allt det där med att köa. Jag mår inte bra när jag inte alls har en aning om hur saker är i förväg. Jag klarar inte riktigt av det.

För det tredje så kommer det dröja 17 dagar efter Siesta innan jag gör något Arkrelaterat igen. Sjutton dagar är mycket när man väl är inne i det. Man vill ju att det ska fortsätta när man är inställd på det, sitt andra liv det vill säga.

Och för det fjärde, inte att glömma, det är en avskedsturné. Vad är en avskedsturné? Hur fungerar sådana? Får man överhuvudtaget njuta av sådana? Eller blir människor sura då? Jag vill njuta av den. Jag tycker att det är meningen. Men jag vet så många andra som bara dör på att det är den sista turnén. Men jag vill själv inte det. Hur ska man bära sig åt?


Spår;
Lämnat av: Ellie

Är inte heller så pepp på Siesta, har aldrig varit. Gillar inte alls att det är början på slutet. För nej, vårturnén har på något sätt inte känts likadant, för klubbturné var ganska nytt. Men sommarkonserterna är starka, gamla minnen jag har av Ark, och det kommer göra så ont när jag tänker på att det aldrig kommer ske någonsin igen.

2011-05-30 @ 19:20:34
URL: http://lilljesus.blogg.se/
Lämnat av: Lama

jag tror att du kommer ha kul på siesta, festivaler brukar vara hur mysiga som helst!

2011-05-30 @ 19:21:04
URL: http://sicksailors.blogg.se/
Lämnat av: Emma

Man ska njuta av den sista turnén. Det är ju nästan ingen mening med den om man bara ska sörja sig igenom den. När vi tänker tillbaka på det här så ska det vara fina minnen. Det kommer vara sorgligt, det kommer vara fruktansvärt jobbig till och från och det går inte att undgå det faktum att det faktiskt finns ett slut. Men vi får inte fokusera för mycket på det tråkiga. Vi ska få en så fin sista tid som möjligt med bandet som betyder så otroligt mycket för oss alla. Det är i alla fall så jag känner.

Och du kommer ha det bäst på Siesta.

2011-05-31 @ 09:19:37
URL: http://www.arkark.devote.se
Lämnat av: Ellie

Svar: Jag vet. Märkte att Ola också tyckte det var lite jobbigt. Och att bandet inte ville prata om det... Fy.

2011-05-31 @ 13:39:51
URL: http://lilljesus.blogg.se/



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback