Fortfarande guldkonfetti på marken i Eksjö.

Det börjar dra ihop sig. Två dagar, sedan blir det den sista riktiga The Ark-konserten jag är med om. Nervös men förväntansfull. Saknar människorna jag kan dansa ihjäl mig med dock. Saknar de där som får mig att kunna stänga in mig lite, som kan få mig att undvika allt onödigt.

Tänker att jag får försöka utan dem.

Den där människan som alltid är resonlig och down to earth, när hetsen äter up alla runt omkring och stämplar flera dagar i rad bara för att vi alla är korkade nog att vara så jävla korkade och interna. Hon som också får mig att känna mig korkad. Saknar henne.


Går i skolan. Somnar om vart annat. Mest för att jag inte orkar med det längre. Allas samtalsämnen känns ännu mer småaktigare än innan. Tittar ut genom fönstret och tänker på annat. Nickar lite. Låter dem få ha det. Jag har mitt i alla fall. De vill inte lyssna. Det enda som märks är glittret på min kalender som tydligen var oväntat, inte som jag tydligen. Låter de ha sitt. Låter dem hänga runt där. De kommer aldrig få lära känna mig helt, helt enkelt. Jag gillar min andra värld. Sista året dessutom. 

Kommer ihåg förra skolåret. Levde på mina tre Arkkonserter. Skrev musikrecensioner till skoltidningen. Det räckte. Jag hålldes. Känns som att jag är hungrigare nu. Jag fattar att det funkar nu. Allt man vill. 

Är nervös över allt. Sur på alla. Saknar alla. Vill bestämma träffar. Våldgästa er. I höst. Kollade kalendern idag, räknade veckor, funderade på hur många veckor efter 16/9 man skulle vänta. Jag vill bara börja.

Spår;
Lämnat av: Leia

Vill dansa ihjäl mig med dig, vill bli våldsgästad eller våldsgästa själv. Önskar att jag kunde vara där, med dig. Önskar att jag var den där människan med fötterna på jorden som får dig att känna dig korkad. Sådär som "hon är faktiskt 19" du vet.

Av nyfikenhet, vem är hon? <3

2011-09-07 @ 22:05:41
URL: http://leiaaz.blogspot.com/
Lämnat av: Xantippa

Vart du går kommer marken att glittra av konfetti!

2011-09-07 @ 22:13:40



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback