Will I be happy one day?

Vill tacka så innerligt för kommentarerna till min sammanfattning av Yran. Blir glad. Att skriva är väl egentligen det jag gillar att göra mest. Måste bara komma på varför.

Fick reda på imorse att det ska vara efterfest på The Tivoli efter konserten. Åldersgränsen. Insåg att jag fortfarande var fjorton år. Insåg att jag aldrig tänker på det. Och av en anledning. Ingenting i siffror stämmer, någonsin. Eller ibland.

Så många människor, mycket äldre än mig, verkar ändå vara yngre än mig. Människor som har mindre självbehärskning än mig. Myndiga människor som ändå precis gick ut från dagis.

Opeppen bara svämmade över i mig. Ville gråta. Kändes så jobbigt. Alla andra skulle vara inne och dansa medans vi andra skulle sitta utanför.

Men det är löst. Vi kör på egen efterfest där utanför. Utan alkohol och med iPhonehögtalare. Man får vända saker till det bättre. Ta de sjukt galna vännerna under arton som man har och ha kul ändå.

Kommer ihåg fåtöljerna utanför The Tivoli från konserten där i våras. Det här blir nog bra.

Spår;
Lämnat av: Nadjson

ett tag blev jag helt galet opepp jag med, men sen tänkte jag, vi är faktiskt tre stycken, och desssutom är vi för jävla awesome allihopa och det här kommer bli BÄST! vi kör på vår egna fest, UTAN alkohol, hata alkohol. vi kommer ha kul! vi är ju superstars.

2011-08-02 @ 15:38:33
Lämnat av: Katarina

Jag håller så mycket med dig. Och det där med åldersdiskriminering finns åt andra hållet med. Massor med saker man inte längre anses få göra för att man har fyllt 30, eller 40, eller 50. Ålder är verkligen kollosalt ointressant.

2011-08-02 @ 16:12:52
Lämnat av: Björk

Ålder är så jävla värdelöst. När jag var fjorton skrev jag en arg arg krönika om Sveriges vansinniga åldersfixering... tänkte leta fram den men hittade ingen bloggpublicerad version. Hursomhelst. The Tivoli är så sjukt fint och jag önskar så sjukt mycket att jag var där. med eller utan efterfest. Dansa åt mej. Hej.

2011-08-03 @ 13:15:51
URL: http://bump.blogg.se/
Lämnat av: Leia

Tycker det känns minst lika jobbigt att veta att man skulle kunna komma in men inte ens kunna ta sig ner... Blä. Blä på pengar och blä på obetydliga siffror som ålder...

2011-08-04 @ 12:40:17
URL: http://leiaaz.blogspot.com/
Lämnat av: Maria

Du skriver bra.



Ålder är bara en siffra på den fysiska kroppen. Har ingenting med något annat att göra. När jag var i din ålder (håhå) umgicks jag också med äldre människor. Det spelar ingen roll, så länge man kommer överens. Jag tänker aldrig på att du är fjorton.

Och åldersgränser suger aprumpa. Fast det är ännu värre när det är spelningar de sätter åldersgränser på, måste jag ändå få säga.

2011-08-07 @ 01:36:04
URL: http://djmyrstack.blogg.se/
Lämnat av: AnnaJ

Fin blogg :)



Va med och tävla om ett Iphone skal vettja! Kika in..

2011-08-10 @ 20:53:09
URL: http://annajessikon.blogg.se/



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback