Kronfågel Arena, Oslohemskheter och Håkan H.

Att försöka sätta sig i en kö och vara det Arkfan som man är när man hela morgonen och kvällen fått höra dödsiffror från Oslo är ganska svårt. 

Började köa relativt sent egentligen. Men väl där var allt okej. Vi var i samma stämning allihopa. Vi läste tidningar tillsammans och pratade. Mest för att få ut allt. Det försvann lite sen och allt var som en normal Arkkö. Godis, mat, röra, glitter osv. 




Sedan kommer jag ihåg alla Håkan-fans som såg exakt likadana ut och inte åt någonting. De gick mig på nerverna till den grad att det gick ut på Håkan. Eller snarare mitt förhållande till Håkans musik. 

Efter för många timmar drar konserten igång. Som den oftast brukar göra. På samma sätt. Samma band. Inte utöver det vanliga. Inte det bästa, inte det sämsta.



Jag har inte så mycket att säga. Jag kan inte det efter allt fantastiskt som hände i Västervik. Allt är överträffat. Att sitta och skriva om Kalmar känns bara fel.




Förövrigt så bröt jag helt oberett ihop i One of us is gonna die young. Började tänka på Norge. (Känns hemskt att man bara behöver skriva Norge för att alla ska förstå.)

Jag förstår absolut att den låten ska vara med på spellistan. Hade ingenting emot det. Behövde bara gråta. Kände mig så hemsk efteråt när jag fick höra av Kajsa och Aino att jag hade fått beklagande blickar av Ola. Ville verkligen inte vara besvärlig.

Det blev inget One of us is gonna die young i Västervik.


Efter konserten smet vi ut, Håkan skulle snart spela. Vi hörde början av hans konsert utifrån Arenan. Det var skrik. Kan nog erkänna att Håkan-fans är lika skrikiga som Eric Saade-fans. 

Jag och Maria dansade. Vi var glada, höga och hesa. Tog farväl av Maria som skulle in igen och se färdigt Håkan. For till Västervik.


Spår;
Lämnat av: Maria

Jag visste redan då att jag skulle ångra att jag inte åkte till Västervik och det gör jag men jag har ingen röst så det känns ganska okej ändå.

Ser fram emot att få läsa din sammanfattning.

2011-07-25 @ 18:55:48
URL: http://djmyrstack.blogg.se/
Lämnat av: kajsa

Fina, tror inte det var dig han såg sådär sorgset på, tror mer det var det som pågick bakom dig kanske. Och att du blev ledsen. Du får inte tro att han reagerade på något annat sätt än att bli lite ledsen för hela historien. <3

2011-07-25 @ 19:47:04
URL: http://anniehallova.wordpress.com
Lämnat av: rebecca

sv; aha, där ser man. tack! :D hur är det med dig då?

2011-07-31 @ 22:02:58
URL: http://lallabecca.blogg.se/



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback