Svedala.

Ännu en konsert i ännu en Skånsk stad som envisas med att börja på bokstaven "S". 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga längre, om allt. Allt känns så speciellt. På gott och ont. Festivalen i Svedala var väl sådär. Förstod inte riktigt valet av artister och valet av namn baserat på valet av artister men valet av artister var ändå okej, annars så skulle jag inte varit där.

Jag tror jag hoppar över köandet idag. Till och med Drill och Drull och Marias fina sockervadd som jag medvetet saboterade lite smått innan The Poodles.




Följde Kajsas råd den kvällen. Att bara blunda när introt börjar och tänka att just då, de 90 minutrarna är det bara jag och bandet. För att kunna fokusera på konserten. Så att allt inte blir så rörigt som i Sövde igen. Och det gick bra. Konserten var underbar. Den var inte lika rolig som Sövde. Men jag lyckades njuta av den. Det hänger inte bara på en prestation från bandets sida. Det handlar också om vad man vågar själv.




Det finns fragment ur Arkkonserter då jag känner som mest. Alltid samma sak. Som ett gammal VHS-band på repeat.

Kommer aldrig glömma min hysteri i Let your body decide, från början till slut.
Kommer aldrig glömma när vi ber i Prayer. Dels på grund av blåmärkena på revbenen.
Jag kommer aldrig kunna lyssna på Breaking up with god utan att påminnas om min, Saras och Emmas hysteriska överdrivna gest när vi hör "and I was only waiting for the sky to fall down". Sara och Emma har inte varit med de senaste gångerna, men jag kan lova att jag har gestikulerat för dem med.





När The Ark sprang ut på scen igen i sina odiskreta guldkostymer kastade jag upp min och Linns guldiga boxningshandske som vi "vann" (Läs: Vi köpte lott på lott på lott bara för att få den där guldiga boxningshandsken) innan konserten i Västerås. Det var dags att få upp den på scenen. Väl där uppe så fick Ola något slags ryck, drog på sig handsken och skuttade runt med den. Det var en upplevelse det med.



Förövrigt så är konserten en enda stor minneslucka.


Fred på er.

Spår;
Lämnat av: eva

snygg sockervadd =D

Det där med den guldiga boxningshandsken låter så fint. Haha, kastade han tillbaka den sen igen?

Ha det så bra och superfina bilder!

2011-07-18 @ 12:25:47
Lämnat av: Emma

Snart kan vi vänta på att himmlen ska falla ned alla tillsammans igen. Känns som att det var alldeles för länge sedan.

2011-07-18 @ 12:50:57
URL: http://www.arkark.devote.se
Lämnat av: kajsa

Vad glad jag blir att det funkade lite grann. Jag ska testa i helgen. Det kanske går ännu bättre när vi är fler som gör samma sak?

2011-07-18 @ 18:19:38
URL: http://anniehallova.wordpress.com
Lämnat av: Maria

Det var en fin dag, en fin kväll, och en fin natt.

It's such a perfect day, I'm glad I spent it with you.

2011-07-19 @ 01:16:41
URL: http://djmyrstack.blogg.se/
Lämnat av: Katarina

Ett jättebra råd som jag också ska försöka att använda

2011-07-19 @ 09:03:52
Lämnat av: Ellie

Kajsa: Åh vad fint, de första raderna står och mediterar. Det vore ju något!



Jättefin konsert förövrigt. Och kan berätta att anledningen till att det heter Svedala Rock antagligen beror på alla lokalband som brukar spela, som spelar uteslutande rock. Dessvärre har det blivit mindre lokalt och mer svensk pop.

2011-07-19 @ 12:53:05
URL: http://lilljesus.blogg.se/



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback