Siesta.

Dagen gick bra. Den var lång och annorlunda men det var samtidigt väldigt kul att få se alla igen. Att se band man egentligen aldrig hört talats om och bara gå runt. Att dansa till The Kooks och att måla T-shirts till Ark.








Vi hade lånat ut våra platser längst fram till några Kooks-fans. De skulle få ha platserna under The Kooks och sedan skulle vi få tillbaka dem när Ark skulle spela. Det funkade och så. Vi fick våra platser där framme. Men bakom om så byggde det på med folk, och de flesta hade väl haft en dag full av alkohol.

Jag var nervös innan konserten, men jag orkade samtidigt inte. Jag ville inte ha konserten. Allt var bara så nervöst - Nya scenkläder? Låtlista? Varför sätter de upp ett skynke över scenen?

Men konserten började. Och de första minutrarna var allt helt okej.



De hade inte nya scenkläder. Dock var introt fantastiskt och de började med Absolutely no Decorum. Det var underbart där i början, absolut.













Men helt plötsligt gick allt fel. Jag kunde inte se scenen eftersom att vakterna var tvungen att kolla till publiken överallt och hela tiden. Jag kände hur jag helt plötsligt pressades mot kravallstaketet. Inte på en såndär vanlig nivå, utan jag hade svårt att hålla emot så att mina revben inte skulle förstöras. 

Men egentligen var trycket inte det jobbiga. Det jobbiga var att jag bröt ihop totalt, jag kunde inte sluta gråta. Jag blev så himla ledsen. Det var början på avskedsturnén. De sista konserterna. Var det såhär allt skulle sluta? Jag fick varken se eller höra låtarna. Jag fick skrika håll käften till fulla killar som ville att Ola skulle "visa pattarna". Jag fick inte sjunga med eller hoppa och dansa, jag fick med all min kraft försöka hålla i mig i staketet. 

Var var konserten? Var var glädjen?

Och helt plötsligt ser jag att Ellie blir överlyft. Hon hade stått bredvid mig hela tiden och nu skulle hon försvinna. 
Jag började gråta ännu mer. Allt blev bara fel fel fel. Det var inte värt det. 
Det var inte värt 600 kronor för en biljett. Det var inte värt att gå upp halv fem på morgonen. Det var det inte. Och inom några sekunder hade jag också blivit överlyft.

Sen satt vi där, backstage och bara satt. Vi hörde alla låtar. Men jag tror egentligen inte att vi ville höra dem. 


Efter ett tag stod vi längre bort på bakstageområdet, så att vi kunde se scenen. Och bandet såg oss, det märkte vi.

Spår;
Lämnat av: Jennifer (Jejje)

åhh va synd att det blev som det blev :(((

träffade ni dom efter?

2011-06-03 @ 22:46:56
URL: http://killthespare.blogg.se/
Lämnat av: Anonym

synd att det inte blev så bra.

Du skrev denna text vääldigt bra!

2011-06-04 @ 20:28:22
Lämnat av: Jmei♥

synd att det inte blev så bra.

Du skrev denna text vääldigt bra!



(jag som skrev den förra kommentaren. Namn o så försvann)

2011-06-04 @ 20:29:02
URL: http://jmei.blogg.se/
Lämnat av: Ellie

Killen från Röda Korset var ju snäll iaf. "Men nu har ni ju varit backstage under The Ark, det kan ni skryta för era kompisar!"

2011-06-06 @ 11:45:11
URL: http://lilljesus.blogg.se/
Lämnat av: Anonym

Fy vad trist det är när alla runt omkring bara är fulla och förstör.

Upplevde det när vi var i Åre, det är inte kul när man inte får njuta utan bara måste försöka klänga sig fast i staketet. Och man blir helt blåslagen.

Hoppas inte allt för många konserter blir som denna.

Den i Uppsala var i allafall lugn.

2011-06-08 @ 14:22:58
Lämnat av: malin

sjukt tråkigt att både du och ellie blev överlyfta :(

2011-06-09 @ 21:48:57
URL: http://stjarnfallet.devote.se
Lämnat av: ArkStrumpa

fy vad hemskt :(

Skulle själv inte vara så glad över att bli bortlyft.



2011-06-11 @ 09:35:40



Ditt användbara namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (hemlig.)

Har du också en blogg?:



Trackback